7 јануари, 2009 - 19:41
[веб кирилица]

Храна и превоз, незадолжителни. Данок на плата над 1000 € не се плаќа. Остваруваме, за богатите!

од Незнаен јунак на 25 окт 2008 - 21:24

Уште една преродбеничка мерка која ќе им го подобри животот на богатите, а сиромашните ќе ги ги лиши од дел од мизерните примања. Имено:

Утрински напиша:

Исплатата на храната и превозот од 1 јануари идната година, со воведувањето на концептот бруто-плата, ќе зависи од добрата волја на работодавците. Овие две ставки, кои изнесуваат околу 3.000 - 4000 денари веќе нема да бидат обврска за работодавците.

Се воведува и горен праг, односно максимален износ до кој ќе се плаќаат придонеси, кој се позиционира на износ од четири просечни плати. Тоа значи дека за платите повисоки од 1.000 евра, над тој износ нема да се плаќаат придонеси.

Целиот текст од утрински подоле или тука.

Газдите ќе одлучуваат за храната и превозот

Износот од 3.000 до 4.000 денари веќе нема да биде обврска за работодавците

Соња Маџовска

Исплатата на храната и превозот од 1 јануари идната година, со воведувањето на концептот бруто-плата, ќе зависи од добрата волја на работодавците. Овие две ставки, кои изнесуваат околу 3.000 - 4000 денари, и воопшто не се сума за потценување, веќе нема да бидат обврска за работодавците. Тие ќе можат, но и нема да мора да ги вградат во единствената бруто-сума, на која ќе се плаќаат придонеси во висина од 28,4 отсто. Значи, на работодавците, доколку сакаат да си ги намалат придонесите, со оглед на тоа што и храната и превозот ќе влезат во пресметките за бруто-плата, им одат на рака измените што ги предлага Владата, бидејќи на своите вработени нема да мора да им го вградат тој износ во бруто-платата.

Министерот за финансии Трајко Славески признава дека тоа е избор на работодавецот. Најновите измени министерот ги оправдува со ставот дека доколку сакаат, и сега работодавците можат да предложат промени и да им ги намалат платите на своите работници, а не да чекаат да профункционира бруто-платата. „Зар мислите дека денес работодавец што исплаќа најниски 7.200 денари, само во различни категории - плата, храна и превоз, од 1 јануари ќе може да обезбеди некој што ќе му работи за 4.000 денари. Некои односи се регулираат на самиот пазар на труд“, истакна Славески на вчерашната прес-конференција, на која го презентираше Предлог-законот за придонеси од задолжително социјално осигурување.

Министерот Славески може да гарантира дека укинувањето на храната и превозот нема да се случи кај државната администрација, но тој е уверен дека и приватниците нема да преземат таков чекор. На прашањето дали неговата убеденост се должи на разговорите со работодавците при подготовката на законот, сепак, тој одговори дека не се разговарало за тоа. „Никој не спомнал такво нешто. Тука нема некаква задна намера, затоа што и сега работодавците можат да ги преполоват платите доколку сакаат. Целта не е тоа, целта на секој работодавец е во рамките на она што е рентабилност и профитабилност да обезбеди и плата за работникот“, изјави Славески. Според него, на работодавците им се важни две работи. „Тие прво го гледаат работникот како трошок што влегува во калкулацијата за пресметката на трошоците. Но, од друга страна, работодавците се заинтересирани и колку пари работниците ќе однесат дома. Секој сака лојален работник и намалување на отсуствата од работа“, одговори Славески.

Се воведува и горен праг, односно максимален износ до кој ќе се плаќаат придонеси, кој се позиционира на износ од четири просечни плати. Тоа значи дека за платите повисоки од 1.000 евра, над тој износ нема да се плаќаат придонеси.

Преку симулации, министерот објасни дека ако вкупната сума на една бруто-плата со храна и превоз изнесува 30 илјади денари, работникот ќе однесе дома 20.012 денари, или ако таа е 13 илјади денари, 8.728 денари е сумата што како плата ќе ја добие работникот. Во Предлог-законот остануваат и казните што се движат од 2 до 3 илјади евра за работодавецот и од 500 до 1.000 евра за работникот доколку не е исплатена плата или нема доказ за плаќање придонеси.

Опции за гледање на коментари


сликата на Новица
данок и придонеси не се иста работа - од Новица на 25 октомври, 2008 - 22:48

данок и придонеси не се иста работам, а гледам насловот вика денок немал да се плаќа.

инаку ако не се лажам моментално придонесите за пиом што се плаќаат се на 3 плати (45000), значи ако одат на 4 плати, тоа е повеќе плаќање.

--
Don't attribute to malice what can be explained by incompetence.

Знаеш дали - од PetarK на 25 октомври, 2008 - 23:15

Знаеш дали хранарина и превоз навистина беа задолжителни претходно? Во кој износ?

сликата на Новица
па и сега во - од Новица на 25 октомври, 2008 - 23:24

па и сега во законот за работни односи (мислам тој дел не е менуван одамна) пишува дека работникот има *право* на храна и превоз (што е различо од тоа да има обврска за исплата).

инаку мислам дека тие се регулираат така што мин. оддалеченост од домот до работното место треба да е 2км за да има работникот право на превоз. храната е одредена на некој максимум, и се прилагодува според број на работни денови во месецот.

--
Don't attribute to malice what can be explained by incompetence.

сликата на гоце
2800 храна 1200 - од гоце на 26 октомври, 2008 - 16:13

2800 храна
1200 превоз

--
Лоша вест: Македонија ќе се подели на два дела
Добра вест: Нашиот ќе биде поголем

Што се овие - од PetarK на 26 октомври, 2008 - 17:09

Што се овие бројки од 2800 и 1200? Најголемата сума што можеше да се исплати без да се плаќа данок/придонеси, или минималната сума која секој вработен мораше да ја добие?

сликата на GoodBytes
Ако има работа, - од GoodBytes на 25 октомври, 2008 - 23:25

Ако има работа, ионака платите сами ќе се дефинираат, според понудата и побарувачката на пазарот за труд. Ама ако нема работа, тогаш ниедна мерка, стара или нова, не би помогнала. Хранарина, манарина, тоа е само една СТАВКА во платата која ја добива работникот, така да не би се грижел многу за тоа. Во принцип, ако давачките кон државата се намалуваат, јас сум задоволен.

Ова со повластиците за богатите беше исто една од работите за кои беше напаѓана и администрацијата на Буш. Не сум по политичките науки, но веројатно ова е десничарско размислување, така? Мислам дека таквиот закон создава нерамноправност меѓу високо и ниско платените работници, и како таков можеби е неуставен.
--

сликата на Новица
тоа со „пазар - од Новица на 25 октомври, 2008 - 23:30

тоа со „пазар на труд“ барем во македонија е мит.

не го прочитав текстот на утрински, ама ако дискусијата за повластици за богатите е пак врзана со тие 1000 евра и пиом, мислам дека е џабе дување на балон приказната. прашањето за колку максимум пари за пензиско иде и од тоа дека државниот фонд има свое ограничување до колку е највисоката пензија што се исплаќа (коефициенти, проценти и сл. ствари) па така некако, нема поента да наплаќаат придонес за повеќе од 1000 (или 750 евра), кога не можат да исплата пензија што е поголема од таа сума на пример.

затоа пак ќе има трет пензиски столб... ваљда.

--
Don't attribute to malice what can be explained by incompetence.

сликата на гоце
Директорите со - од гоце на 26 октомври, 2008 - 16:19

Директорите со неколку иљади плата се бунат за законов. Пошто нема да може да се плаќа придонес поголем од 40000 ден. нема ни да може да се рачуна поголема основица за пензија од тоа, а они би сакале да идат у пензија со некое иљадарче плус.

Проблемот што ќе настане е што повеќето млади луѓе, еве јас на пример, кога ќе ми даваат бруто плата не сум баш сигурен дека ќе сакам да се уплаќам колку сега по автоматизам ми одбиваат у пензиски фонд. Ќе рачунам дека понатаму у животот ќе ми тргне подобро, па од 40 години, да речеме, ќе почнам да плаќам посериозно за пензијата.

Овие помалку уплаќања рачунаат дека ќе ги пополнат со тоа што сите непријавени ќе се осигураат сами.

--
Лоша вест: Македонија ќе се подели на два дела
Добра вест: Нашиот ќе биде поголем

Директорите со - од METhAMORPH на 26 октомври, 2008 - 19:05

гоце напиша:

Директорите со неколку иљади плата се бунат за законов. Пошто нема да може да се плаќа придонес поголем од 40000 ден. нема ни да може да се рачуна поголема основица за пензија од тоа, а они би сакале да идат у пензија со некое иљадарче плус.

Тука муабетот е веројатно за третиот столб бидејќи парите што се уплаќаат во него се твои, а зависат од висината на платата. Во вториот има дефинирана максимална пензија која може да биде исплатена и како што некеј веќе напиша нема логика да ти зимаат повеќе пари, а да не ти даваат поголема пензија. Истата гомнарија ја има со породилно ако не се лажам. Жени што земаат голема плата плаќаат поголеми придонеси, а кога одат на породилно добиваат (ако не се лажам) максимум две или три просечни плати што не е ОК. И после праат реклами "прајте деца" [се смее]

гоце напиша:

Проблемот што ќе настане е што повеќето млади луѓе, еве јас на пример, кога ќе ми даваат бруто плата не сум баш сигурен дека ќе сакам да се уплаќам колку сега по автоматизам ми одбиваат у пензиски фонд. Ќе рачунам дека понатаму у животот ќе ми тргне подобро, па од 40 години, да речеме, ќе почнам да плаќам посериозно за пензијата.

Овие помалку уплаќања рачунаат дека ќе ги пополнат со тоа што сите непријавени ќе се осигураат сами.

Се согласувам дека ова е потенцијално сериозен проблем кој може да доведе до крах на пензискиот систем. Не знам како се осигурале дека нема да дојде до тоа.

сликата на гоце
Директорите со - од гоце на 26 октомври, 2008 - 21:36

METhAMORPH напиша:

Се согласувам дека ова е потенцијално сериозен проблем кој може да доведе до крах на пензискиот систем. Не знам како се осигурале дека нема да дојде до тоа.

Исто ко што се осигураа дека у секоја паланка ќе има студенти за новите факултети.

--
Лоша вест: Македонија ќе се подели на два дела
Добра вест: Нашиот ќе биде поголем

Wow! Храна и - од TheWonderer на 27 октомври, 2008 - 03:15

Wow! Храна и превоз!

А до сега демек задолжителни беа храна и превоз?!? И колкав процент од вработените зимаа храна и превоз, освен паразитите од државна администрација и среќниците кои работеа во 10-20те најголеми фирми во Македонија? Тетката која ви продава секој ден леб и млеко во комшиското гранапче да не зела случајно некогаш храна и превоз, како износ НАД платата?!?

И онака категориите како К-15 (памти ли некој што беше тоа?!? јас памтам дека имаше исти вакви плачки коа го укинаа на времето), храна и превоз служеа само како категории преку кои газдите на нашите „мали и средни претпријатија“ успеваа сметководствено легално да извлечат уште 3-4.000 (по вработен) од сметка на фирмата без да платат данок за тоа. Во подобрите случаи, вработените добиваа дел од тие пари у кеш, како додаток на минималецот на кој беа пријавени „у Завод“...

Life is a sexually transmitted disease

сликата на dimitar27
Не знам како - од dimitar27 на 27 октомври, 2008 - 08:45

Не знам како стана еднаквост помегу ДАНОК и ПРИДОНЕСИ, но нејсе, кога се плука по влада, се е дозволено.
ПетарК, тоа се минималните суми за храна и превоз, има луге кои зимаат и многу повеќе, но има и луге кои не знаат што е тоа храна+превоз.
Ова се прави за да се знае точно колку е трошок по вработен во државава. Пошто кога ќе праша некој иден работодавач овд екоклу е просечна плата, му се кажува 14000, а после искача дека е некои 24000, пошо нели храна+превоз+пио+вработување+здравство+данок.
За таканареченото НЕ ПЛАЌАЊЕ на придонеси (не данок) над 1000 еур, зашто е тоа лошо? Ја иам плата над 1000 еур (ех . . ) и нејкам да плаќам над таа сума (нејкам ни до таа) во ПИОМ, кога ионака не може да имам поголема шпензија од максималната. Затоа ќе си ставам пари у третиот столб (ако имам), во вториот веќе ставам.
Жена ми има пак над 1000 еур плата (блазе си ни да е вака)и сега ќе иде на трудничко, и ќе има плата максимум 24000 ден?!? Какое ова праведно? Тоа што некои фраери оваа прича ја злоупотребувале, мене ич qр не ми чуе, нека си ги најдат нив и нека си ги казнат, не ја да го јадам ни крив ни ружен. И после како да рагаме деца? Ова прашање му го поставив на лидерот еднаш и ми забуши одговор. Знам кај е маката, у МК има едвам 3% жени ои зимаат над 24000 плата,и затоа нема критична маса за да се побуини, па така, владата ја заболе и за овој проблем. А боље парите од трекламите за трето дете да се преусмереа ваму. Ама сега пошо мене така ми одговара-така си вртам, целосно субјективно-што е нели дозволено, разликата е во тоа што јас мојот субјективиозам јавно го признавам за разлика од некои овде, кои по секоја цена критикуваат некого, па така имаме еднаквост помегу ДАНОК и ПРИДОНЕСИ ОД ПЛАТА [се смее]

De gustibus non est disputandum ! ! !

сликата на excellent
Дими, секој - од excellent на 27 октомври, 2008 - 11:53

Дими, секој збор ти е на место во делот со платите над 1000 евра. Страшна небулоза е кога плаќаш придонеси како за 2000 евра, а добиваш бенифиции како за 400 евра. Овој пример го гледам пречесто. И да знаеш дека во таквите случаи маката е на работодавачите кои, не сакајќи да изгубат добра работничка (да не е добра нема да ја плаќаат толку), од свој џеб им ја плаќаат разликата.

--------
Danger could be my middle name. But it's John.

сликата на dimitar27
Дими, секој - од dimitar27 на 27 октомври, 2008 - 12:40

excellent напиша:

Дими, секој збор ти е на место во делот со платите над 1000 евра. Страшна небулоза е кога плаќаш придонеси како за 2000 евра, а добиваш бенифиции како за 400 евра. Овој пример го гледам пречесто. И да знаеш дека во таквите случаи маката е на работодавачите кои, не сакајќи да изгубат добра работничка (да не е добра нема да ја плаќаат толку), од свој џеб им ја плаќаат разликата.

--------
Danger could be my middle name. But it's John.

Хм . .ја плаќаат разликата работодавците, ама не секаде.
А за трудничко? Ај како е фер цел живот плаќаш давачки на цела плата, па нека е и само 2000 повече од 24000, а кога си труден (ко ја и ти-машала) да добиваш помалку??? Ова е иста финта ко онаа на Трифун да го затвори цел парк заради тоа што некои фаци некад кршеле фалаши низ парк?? Зар не епологично тие „некои“ да се најдат и казнат? Глеј, имало превари, јас знам луге кои ја пријавувале жената 3 месеца пред породилно на 80 000 плата, и после државата да и плаќа 9 месеци по 90% од 80000, и пеерски е знам, ама сега па заради пар криминалци да го ајдат сите?? Ама ти кажав, не се тие жени голем број, ни како апсолутна бројка , уште мање ко процент гласачи, и било која влада не и чуе, си тера по старо.
De gustibus non est disputandum ! ! !

сликата на Zelka
мене презов и - од Zelka на 28 октомври, 2008 - 08:50

мене презов и храна ми се така педерски пресметани што влегуваат во целата сума на мојата плата. т.е. не ги добивам посебно. платата ми е намалена по дефолт да се избалансира со храна и превоз.